ویژگی‌های سامانه جهت‌یاب شنود DDF

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) افزود: درباره تولید و ساخت سامانه‌های بومی یا بهینه‌سازی سامانه‌های قبلی به سامانه‌های بومی، با توجه به اینکه پدافند هوایی یک یگان کاملاً تجهیزات محور است و همواره باید سامانه‌هایش روشن باشد، که البته در طول این 34 سال روشن بوده است، ما با توجه به تحریم‌ها و مأموریت‌هایمان به اهداف خود رسیده‌ایم.

 

وی خاطرنشان کرد: این یک شعار نیست و قطعاً سامانه‌های ما بومی شده‌اند؛ همانطور که در صحنه اتفاق افتاده و در دو منظر هم به ما کمک کرده است. اولاً وابستگی ما را در زمان‌های بحران به کشورهای سازنده یا سازندگان قطعات و تجهیزات را قطع کرده و موجب شده است روی پای خود بایستیم و ثانیاً برابر تهدیدها که متصور بودیم سامانه‌های خود را طراحی کرده‌ایم؛ یعنی مثل بسیاری از کشورهای دیگر ابتدا سامانه را تهیه نکرده‌ایم، بعد برابر سامانه استقرار دهیم؛ مثل کشورهایی که با اینکه سامانه‌های پیچیده‌ای هم داشتند اما زمان بحران نتوانستند دوام بیاورند.

 

اسماعیلی با تأکید بر اِشراف اطلاعاتی قرارگاه پدافند هوایی اظهار کرد: با اِشراف اطلاعاتی که در قرارگاه پدافند هوایی داریم نه نسبت به امروز بلکه نسبت به سال‌های آینده تهدیدها را بررسی می‌کنیم تا ببینیم چه تهدیداتی متصور جمهوری اسلامی ایران خواهد بود و برابر آن تهدیدات سامانه‌هایمان را طراحی می‌کنیم.

 

فرمانده پدافند هوایی ارتش ادامه داد: نوع تفکر و ایدئولوژی دفاعی ما، نیروهای متخصصی هستند که باید در زمان بحران در لحظه تصمیم بگیرند و همین کار ما را حساس‌تر می‌کند. به همین دلیل ما باید بهترین راه‌ها و معابر نفوذی را شناسایی کنیم که اگر جای دشمن بودیم به کجا و از کجا به کشور آسیب می‌رساندیم؛ آنگاه در برابر تهدیدات با تجهیزات بومی که داریم و با نیروهای متخصص و متعهد خود محل استقرار سامانه‌ها را پایه‌گذاری کنیم.

 

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء همچنین درباره رزمایشی که قرار است در نیمه دوم سال انجام شود، اظهار کرد: پدافند هوایی به سبب نوع وظیفه‌ای که دارد علاوه بر برگزاری رزمایش‌های مستقل، در تمامی رزمایش‌های نیروهای مسلح حضور دارد. برگزاری رزمایش پدافند در منطقه‌ای سردسیر و کوهستانی برگزار می‌شود تا اهداف برگزارکنندگان این رزمایش‌ها از جهت آب و هوایی نیز تحقق یابد.

 

به گزارش ایسنا، وی در ادامه صحبتهایش با بیان اینکه "پدافند هوایی باید به عطر خوب شهدا نزدیک شود"، یادآور شد: نمونه بارز تاثیر این تاکید، سایت سوباشی است که می‌بینیم در اتاق عملیاتی که هشت نفر باید حضور داشته باشد، 19 نفر حضور می‌یابند تا مبادا از قافله جا بمانند و این همان فرهنگ ایثار و شهادت است که امیدوارم نصیب همه ما بشود.

 

اسماعیلی با اشاره به اقتدار پدافند هوایی کشور ادامه داد: وقتی رایحه‌ای خوش وارد هوا می‌شود، دیده نمی‌شود، فقط بوی خوش آن رایحه است که حس می‌شود. من خوش‌بویی را به امنیت تشبیه می‌کنم. در طول 34 سال گذشته و در دوران دفاع مقدس امنیت داشته‌ایم و این همان اقتدار ماست. کسانی که می گویند مگر دفاع مقدس چقدر خبر دارد، هیچ اِشرافی به موضوع دفاع مقدس ندارند، چراکه ما اکنون نیز در دفاع مقدس هستیم. هنوز هم ثانیه به ثانیه در حال دفاع کردن هستیم وگرنه باید به سرنوشتی چون کشور افغانستان دچار می‌شدیم.

 

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء (ص) ارتش در پایان اظهار کرد: وقتی در رژه 31 شهریور جوان 21 ساله با اینکه اصلاً دفاع مقدس را ندیده است، آنچنان با صلابت قدم برمی‌دارد، یعنی اینکه آن دوران را درک کرده و خود را در همان دوران می‌بیند.


دشمن عقل امام علی علیه السلام : اَلْهَوى عَدُوُّ الْعَقْلِ؛ هواى نفس، دشمن خرد است. شرح غرر: ج1، ص68


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: سیاسیارتش.گنجی در دل ملتجنگ افزاراخبار ارتش
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیپدافندقرارگاه هواییجهت یابجهت یاب شنود ddf

تاريخ : جمعه 6 مرداد 1396 | 1:29 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

.: Weblog Themes By SlideTheme :.